Presentation / Introduction

La taberna del foro.
Responder
Mensaje
Autor
Costin Moga
Mensajes: 8
Registrado: 04 May 2016 10:44
País: ROMANIA

Presentation / Introduction

#1 Mensaje por Costin Moga » 04 May 2016 12:43

using Goggle translate:


Hola,
Mi nombre es Costin Moga, vivo en Bucarest, Rumania, y tienen un fan clásica del coche.
Mi coche es una época antigua Volvo militar, pero también tengo un palo de golf diario como Santana Anibal PS10.
Es mi intención de comprar un Jeep Comando de usar, junto con mi 4x4 Volvo en las reuniones de coches de época. He intentado ponerse en contacto con los vendedores de servidores Qué coches han anuncian en su Mil Anuncios, pero no han tenido éxito para comunicarse con ellos debido a problemas de idioma (por desgracia, no hablo español, pero de puede sostener una conversación en Inglés o francés). Por lo tanto, el objetivo de la compra de la Jeep Comando FUE brought a un alto.

Tengo una serie de cuestiones ALGUNOS para preguntar sobre el coche que es importante en mi decisión:
- ¿Es posible mantener una velocidad de crucero de 90 km / h (y no forzar el coche)? Tengo la intención de utilizar el coche con frecuencia, el conductor no exactamente todos los días, pero a menudo y también en la carretera (200-300 km veces!)
- Tiene los motores Perkins (1.7 y 2.7 diesel) como el día y la noche, o de alguna manera son similares, en cuanto a potencia, aceleración, par (las pistas al subir), el consumo de combustible? Yo estaba buscando un jeep motor de 2.7 l, pero también considero ¿Me dirías si 1.7 No hay tanta diferencia.
- Lo que es diferente (además del motor Perkins) para construir el Jeepster EE.UU.? Toda la señal (caja de cambios, casas tresfer, ejes .... y así sucesivamente) provienen de los EE.UU. Jeepster?
- Disponer de piezas de repuesto disponibles - instrumentos del tablero, embrague, cuerpo, dirección, suspensión ...? mi suposición es que los motores Perkins PUEDE acciones encontrado, y también para la transmisión si [/ u] el coche está hecho de acciones USA). por favor, corríjanme si mal!

PREGUNTAS Por favor avise de lo anterior y también quisiera saber si se conoce el Jeep Comando para la venta.

gracias,
Costin




Hello,
My name is Costin Moga, I live in Bucharest, Romania, and am a classic car fan.
My vintage car is an old military Volvo, but I also have a Santana Anibal PS10 as daily driver.
It is my intention to buy a Jeep Comando to use, alongside my Volvo, in the 4x4 vintage car reunions. I have tried to contact several sellers which have advertised their cars on Mil Anuncios, but haven't succeeded to communicate with them due to language issues (unfortunately, I don't speak spanish, but can sustain a conversation in english or french). Therefore, the goal of purchasing a Jeep Comando was brought to a halt.

I have a few issues to ask about the car which are important in my decision:
- is it possible to sustain a cruising speed of 90 km/h (and not forcing the car) ? I intend to use the car frequently, not exactly daily driver, but often and also on the road (200-300 km sometimes !)
- are the Perkins engines (1,7 and 2,7 diesel) like night and day, or they are somehow similar, regarding power, acceleration, torque (when climbing slopes), fuel consumption ? I was looking for a 2,7 l engine Jeep, but would consider also a 1,7 if you tell me there is not so much difference.
- what is different (besides the Perkins engine) to the USA build Jeepster ? all transmision (gearbox, tresfer case, axles.... and so on) come from the USA Jeepster ?
- are spare parts available - dash instruments, clutch, body, steering, suspension... ? my guess is for the Perkins engines parts can be found, and also for the transmission if the car is made of USA parts). please correct me if wrong !

Please advise for the above questions and also let me know if you know a Jeep Comando for sale.

thanks,
Costin

Avatar de Usuario
Alex
Socio
Mensajes: 827
Registrado: 13 Mar 2013 12:42
País: España
Ubicación: Barcelona

Re: Presentation / Introduction

#2 Mensaje por Alex » 04 May 2016 13:18

Costin Moga escribió:
Hello,
My name is Costin Moga, I live in Bucharest, Romania, and am a classic car fan.
My vintage car is an old military Volvo, but I also have a Santana Anibal PS10 as daily driver.
It is my intention to buy a Jeep Comando to use, alongside my Volvo, in the 4x4 vintage car reunions. I have tried to contact several sellers which have advertised their cars on Mil Anuncios, but haven't succeeded to communicate with them due to language issues (unfortunately, I don't speak spanish, but can sustain a conversation in english or french). Therefore, the goal of purchasing a Jeep Comando was brought to a halt.

I have a few issues to ask about the car which are important in my decision:
- is it possible to sustain a cruising speed of 90 km/h (and not forcing the car) ? I intend to use the car frequently, not exactly daily driver, but often and also on the road (200-300 km sometimes !)
- are the Perkins engines (1,7 and 2,7 diesel) like night and day, or they are somehow similar, regarding power, acceleration, torque (when climbing slopes), fuel consumption ? I was looking for a 2,7 l engine Jeep, but would consider also a 1,7 if you tell me there is not so much difference.
- what is different (besides the Perkins engine) to the USA build Jeepster ? all transmision (gearbox, tresfer case, axles.... and so on) come from the USA Jeepster ?
- are spare parts available - dash instruments, clutch, body, steering, suspension... ? my guess is for the Perkins engines parts can be found, and also for the transmission if the car is made of USA parts). please correct me if wrong !

Please advise for the above questions and also let me know if you know a Jeep Comando for sale.

thanks,
Costin
Hi Costin,
first of all, welcome!
Secondly, if you want to use it frequently at 90km/h the 2.7 would be the best choice for you.
It has bigger torque, better gearbox ratios, a litle bigger consumption (arround 10l/100km), but it will mantain the 90km/h perfectly, and it will not give out easily in the climbing road.
Spare parts, it depends, engine, axels and transmission are parts easy to find (Perkins, DANA, Borg Warner, ...), interior and other small details are specific for the spanish version, but you can find them if you are patient.

I hope these answers are helpfull for you.

Best regards, Álex.
El que no entienda la relación existente entre la velocidad y el tocino es que no es comandero... Imagen

Costin Moga
Mensajes: 8
Registrado: 04 May 2016 10:44
País: ROMANIA

Re: Presentation / Introduction

#3 Mensaje por Costin Moga » 20 Mar 2018 14:48

Hello Alex.

I am still looking for a Comando. Tried a few contacts, but nothing was finalized.
I would like to contact you or an english-speaker member who knows well the vehicles in order to ask a few questions.
Do you you think it is possible to have a quick chat on the mobile ?


thanks,
Costin

Avatar de Usuario
cabirols
Socio
Mensajes: 1027
Registrado: 13 Mar 2013 13:53
País: españa
Ubicación: vallgorguina, (barcelona)

Re: Presentation / Introduction

#4 Mensaje por cabirols » 22 Mar 2018 08:46

Hola bienvenido a esta casa de locos si lo que buscas es un coche para ir 90/ 100 que pueda circular tranquilamente necesitas el motor 2700 en estos momentos yo tengo uno en venta és el modelo que hay menos repasado de todo que puede circular a cualquier sitio me lo quito por cambio de proyecto por ahí por el foro hay fotos de todo lo que he hecho hay un post de la venta

Costin Moga
Mensajes: 8
Registrado: 04 May 2016 10:44
País: ROMANIA

Re: Presentation / Introduction

#5 Mensaje por Costin Moga » 22 Mar 2018 17:16

Por favor dime los detalles del Comando que tienes a la venta.

Avatar de Usuario
cabirols
Socio
Mensajes: 1027
Registrado: 13 Mar 2013 13:53
País: españa
Ubicación: vallgorguina, (barcelona)

Re: Presentation / Introduction

#6 Mensaje por cabirols » 22 Mar 2018 17:53

Alex me ha dicho que te ha pasado datos que es mi copiloto para las nacionales si necesitas alguno más me lo dices

Costin Moga
Mensajes: 8
Registrado: 04 May 2016 10:44
País: ROMANIA

Re: Presentation / Introduction

#7 Mensaje por Costin Moga » 22 Mar 2018 19:21

Hola, vi el HDI (si eso es de lo que estamos hablando), pero estoy interesado solo en el cuerpo / motor HD. Gracias.

Hello, I saw the HDI (if that was what we are talking about), but I am interested in the HD body/engine only. Thanks.

Avatar de Usuario
cabirols
Socio
Mensajes: 1027
Registrado: 13 Mar 2013 13:53
País: españa
Ubicación: vallgorguina, (barcelona)

Re: Presentation / Introduction

#8 Mensaje por cabirols » 22 Mar 2018 19:24

Costin Moga escribió:Hola, vi el HDI (si eso es de lo que estamos hablando), pero estoy interesado solo en el cuerpo / motor HD. Gracias.

Hello, I saw the HDI (if that was what we are talking about), but I am interested in the HD body/engine only. Thanks.
Ok

Enviat des del meu LG-H850 usant Tapatalk


Avatar de Usuario
albertd
Socio
Mensajes: 2784
Registrado: 15 Mar 2013 21:16
País: españa
Ubicación: Piera Catalunya España

Re: Presentation / Introduction

#9 Mensaje por albertd » 23 Mar 2018 11:05

???? per a Alex¿¿¿¿¿¿¿
El que guardo le sirve a Costin
Un tornillo roto por fatiga sale a mano sin esfuerzo
Uno roto por exceso de apriete, con un macho a izquierdas
Uno gripado o corroido, no sale; se taladraaa...

Costin Moga
Mensajes: 8
Registrado: 04 May 2016 10:44
País: ROMANIA

Re: Presentation / Introduction

#10 Mensaje por Costin Moga » 18 Jul 2018 20:02

DSC_0208.JPG
No tiene los permisos requeridos para ver los archivos adjuntos a este mensaje.

Costin Moga
Mensajes: 8
Registrado: 04 May 2016 10:44
País: ROMANIA

Re: Presentation / Introduction

#11 Mensaje por Costin Moga » 18 Jul 2018 20:03

Finally I got myself a Comando HD.
No tiene los permisos requeridos para ver los archivos adjuntos a este mensaje.

Avatar de Usuario
albertd
Socio
Mensajes: 2784
Registrado: 15 Mar 2013 21:16
País: españa
Ubicación: Piera Catalunya España

Re: Presentation / Introduction

#12 Mensaje por albertd » 19 Jul 2018 21:22

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o Felicitaciones por la adquisicion

Ya sabes estamos aqui por lo que necesites
Un tornillo roto por fatiga sale a mano sin esfuerzo
Uno roto por exceso de apriete, con un macho a izquierdas
Uno gripado o corroido, no sale; se taladraaa...

Responder